Magyarság Történelem Történelem Videók

A Csepel robogójának bemutatása: “Én vagyok a Panni…”

A Csepelnél is követték a világban zajló változásokat, így nem mehettek el „szó nélkül” a világon egyre terjedő trend mellett; a robogók egyre nagyobb szeletet hasítottak ki a piaci tortából. Erre érkezett a válasz a Panni formájában, melyek a korabeli sajtó az alább idézettek szerint harangozott be.

Borítóképen: Én vagyok a Panni… (Autó-Motor, 1957/8. szám

Csak még pár szó a bemutató előtt. A Csepel már korábban is kísérletezett robogó megalkotásával, és egy igen szép formájú, 125 cm³-es kis gépet is összehoztak, de sajnos ez nem került sorozatgyártásba:

Jöjjön tehát a bemutató!             

Kedves Olvasók, engedjék meg, hogy saját bemutatkozásom előtt megismertessem Önökkel szerkesztőimet. Íme: Albu Dénes főkonstruktőr, Lakatos Imre tervező és Kirsch Lajos üzemvezető. Az ő közreműködésükkel születtem én, a Csepel Panni. Rajtam kívül még két mintapéldány készül, rövidesen ők is gurulnak. A 48 kcm-es, 7:1 sűrítési arányú motorom 5000 percenkénti fordulatnál 1,8lóerős, amellyel egy személyt és csomagot, összesen 80kgsúlyban képes vagyok 45 km-es óránkénti sebességgel szállítani. Mindemellett takarékos is vagyok, mert a keverékkel teletöltött formás 6 literes üzemanyag-tartállyal mintegy 300 kilométert tudok lefutni.

Sokan mondották már, hogy igen takaros a kormányom. A baloldali fogantyúval kapcsolható a kétfokozatú váltóművem. A kürtgomb nemcsak disz, hanem a kicsi, de igazivillanykürtöm gombja. Majd elfelejtettem: a fényem is tompítható

Bizonyára arra is kiváncsiak, hogy milyen a rugózásom. Elsőkerekem rövid lengőkaron egy gumitestre támaszkodik. Itt mintegy40 mm a lengés hossza. Hátsó kerekem lengővilláját hosszú tekercsrugó köti össze a karosszériát tartó csővázzal, rugóút 50 mm.

A laticellel bélelt nyergem alatt ott lapul a filccel bélelt szerszámosládám

Akik már motoroztak velem, úgy tartják, hogy elég kellemesen viselkedem a gyengébb minőségű utakon is. Tudniillik már néhány százkilométeres múlttal rendelkezem. Mivel tudom, hogy csinos vagyok (de nem ledér), olyannyira, hogy nemcsak a férfiak, hanem a nők szeme is megakad rajtam, szerkesztőim kormánylakattal láttak el, nehogy a szabin nők sorsára jussak.

Felül a tanksapkám, alatta a zárható csomaghorgom és azalatt, a fehér kapcsoló a benzincsapom. A két oldalsógomb védi a fényezésemet a horgon lógó aktatáskától. A másik képen a felnyitott gépháztetőm látszik, amit a horogalatti fal rögzít

Hajlított csőváz képezi a keretemet, így tehát én elég könnyű,58 kg vagyok. Szerénységem tiltja, hogy magamról sokat fecsegtek. Tehát még csak annyit, hogy gazdámat komfortosan kiszolgálom. Piszkos, vizesúton tiszta marad cipője, nadrágja, vagy szoknyája, erről gondoskodik a tűzpirosra fényezett széles és térdmagasságig érő láblemezem, valamint gumival borított lábdeszkám. Szakértők szerint olyanféle sikerem lehet külországokban, akárcsak Lollobrigidának — ámbár nem pályázom effajta babérokra. Úgy hallottam, hogy ez év végén megkezdik Itt, a Csepel Kerékpárgyárban testvéreim null-szériájának készítését.

És akkor a történet:

Ajánlott Cikkek