Magyarság Nagyjaink Történelem

A magyar ipar remekei: A Méray-Horváth Lóránt tervezte első magyar motoros tricikli

A lassan fellendülő magyar gépipar fokozatosan rátér olyan cikkek gyártására, amelyet eddig kizárólag külföldről kaptunk meg drága pénzen. Ez ideig például kizárólag külföldi gyártmányú motoros triciklik voltak használatban, amelyek segítségével igen előnyös feltételek mellett lehet lebonyolítani a kisebb teheráru- és csomagforgalmat – írta a Tolnai Világlapja 1927 február 16.-i számában.

Borítóképen: Méray-Horváth Lóránt által konstruált motoros tricikli

A Méray motorkerékpárgyár, amelynek gépei már eddig is sok értékes győzelmet arattak a versenyeken és igen jól beváltak a honi nehéz utakon, most program jába vette ilyen háromkerekű teherhordó motorok gyártását – áll a folytatásban.

A Méray gyártott ám mást is! Íme:

A csinos kivitelű gépek már forgalomba is kerültek és úgy látszik, igen jól be fognak válni. A 250 kg. önsúlyú gép a beépített 350 köbcentiméteres angol lapmotorral 350 kilogram hasznos terhet képes a Jánoshegyre felszállítani. Az 500 köbcentiméteres Jap-motorral pedig még kedvezőbb eredményeket értek el.

Az új magyar motoros tricikli óránként átlag 35 kilométeres sebesség kifejtésére képes.

És mindezt itt gyártották:

Tudni kell még, hogy nem csak és kizárólag idegen eredetű motorokat használtak, hanem saját maguk is gyártottak – méghozzá nem is akármilyen motorokat!

1923-1939 között nagyjából 1500-1800 Méray motorkerékpár készülhetett. A Méray-Puch jelű motorkerékpárok esetében csupán a jelvény utalt a Méray-eredetre, azok ízig-vérig osztrák Puch motorok voltak.

Ajánlott Cikkek