A megmentett Ikarus 211 története
Egy éve mutatták be a BKV legújabb büszkeségét, a gyönyörűen felújított Ikarus 211-est, a járművet a Magyar Autóbuszgyártás Fénykora Alapítvány (MAFA) adományozta a társaság számára.
Borítóképen: A felújított példány (a BPI-211 eredetileg egy 260-as rendszáma volt)
Budapesten, mint a siklót helyettesítő járat jelent meg 1975 és 1985 között, de a Magyarországi forgalomba került mintegy 4.500 jármű döntő többsége különféle vállalatokhoz, mezőgazdasági termelőszövetekhez került, ahol különjáratként és munkásszállításra használták.
Örömmel értesültünk arról, hogy egy szépen felújított példány megmenekült a rozsda pusztításától, és alighanem ez a típus is olyan, amelyből a legtöbb Németországban lehet – mint felújított vagy felújítási alap -, hiszen az egykori NDK-ba is került 1.100 darab a 211-esből.
A stílusos rendszámnak külön története van, az ugyanis korábban egy szintén kiváló állapotnak örvendő, ámde Ikarus 260 típusú busz rendszámaként szolgált, de azt nem sokkal az Ikarus 211-es felújítása előtt kivonták a forgalomból: