Erdély

A Meta leállíthatja a Facebookot és az Instagramot Európában az adatfelhasználási szabályozások különbségei miatt

Előfordulhat, hogy fel kell függeszteni Facebook és az Instagram szolgáltatásokat Európában, ha anyavállalatuk, a Meta nem tudja feldolgozni, tárolni és továbbítani az európai felhasználók adatait amerikai szervereken – figyelmeztetett a technológiai óriáscég. A fejleményekről számos sajtóorgánum beszámolt az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletéhez intézett éves beadványaira hivatkozva.

A Meta fő problémája a „transzatlanti adatátvitel”, amelyet számos olyan megállapodás szabályoz, amelyek alapján a vállalat az EU-beli felhasználók adatait az Egyesült Államok szerverein tárolja. Ezek a mintaszerződések jelenleg jogi és szabályozási ellenőrzés alatt állnak Európában – és potenciálisan „hatással lehetnek a [Meta] szolgáltatásaink nyújtására… vagy a hirdetések célzására”.

A jelentésben a Meta kijelentette, hogy „valószínűleg” képtelen lenne „számos legjelentősebb termékünket és szolgáltatásunkat”, köztük a Facebookot és az Instagramot kínálni Európában, ha nem fogadják el az új transzatlanti adatátviteli keretrendszert, és a cég képtelen lesz. használni jelenlegi mintaszerződéseit, vagy kénytelen lenne „más alternatív eszközökre támaszkodni”.

„Jelenleg az összes bevételünk Facebookon és Instagramon történő hirdetéseiből származik” – jegyezte meg a cég, hozzátéve, hogy „a felhasználói tevékenységből származó adatjelzésekre” támaszkodott annak érdekében, hogy „releváns és hatékony hirdetéseket jelenítsen meg felhasználóinknak”. Többek között az EU általános adatvédelmi rendelete (GDPR) is befolyásolta.

A GDPR elfogadását követően a Meta hozzátette, hogy „egyre több felhasználó” választotta „bizonyos típusú hirdetéscélzást Európában”. Arra számít, hogy ez a tendencia „tovább erősödik bizonyos harmadik feletől származó adatok feletti kiterjesztett ellenőrzéssel” az EU elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelvében meghatározott adatvédelmi szabályokkal összhangban történő megfelelési erőfeszítései részeként.

Ha nem „adja meg hatékonyan a hirdetéseket”, a Meta arra figyelmeztetett, hogy „a marketingszakemberek nem folytatják velünk az üzletet”, vagy „csökkentik a költségkereteket, amelyeket hajlandóak ránk szánni”. A vállalat hirdetéstechnológiai eszközeit rendszeresen kritizálják amiatt, hogy aprólékos adatokat gyűjtenek be a felhasználóktól, lehetővé téve a vállalkozások számára, hogy „személyre szabott” hirdetéseket tervezzenek „érzékeny” kritériumok, például érdeklődési körök és demográfiai adatok alapján.

A cég korábban a Privacy Shield nevű EU-USA adattovábbítási megállapodást használta, amelyet 2020-ban adatvédelmi jogsértések miatt törölt az Európai Bíróság. Ugyancsak abban az évben az Ír Adatvédelmi Bizottság (IDPC) ideiglenesen arra a következtetésre jutott, hogy a Meta által az adattovábbításhoz használt szerződésminta – az úgynevezett szabványos szerződési feltételek – összeegyeztethetetlen a GDPR-ban meghatározott uniós adatvédelmi követelményekkel.

Az európai szabályozás értelmében a lakosokról szóló adatok csak akkor továbbíthatók EU-n kívüli országba, ha az adott ország megfelelő védelmet biztosít ezen információk számára.

RT.com

Ajánlott Cikkek