A Púpos indítása – dohog, ahogy semmi sem!
’50-es évek eleje. Az iparosítás erőltetése idején jött a felismerés, hogy a gőzmozdonyok elavultak, de ami talán még fontosabb, az is kiderült, hogy a gyengébb minőségű szénnel egyre gazdaságtalanabb üzemeltetésük. Jöttek a dízelek!
Borítóképen: M40 114 eredeti festésben
A Púpos 1966-ra érkezett meg. Hát nem ma volt! Ugyanakkor jól mutatja a gépek kiválóságát, hogy 2015-ben 25 darab volt állományban Záhony, Hatvan és Dombóvár járműbiztosítási központjaiban, 2 példány a GYSEV-nél volt.
A 219-est kezelésbe vették, 2023-ban össz-hengerfej- és turbócsere történt, valamint a befecskendezőszivattyúk beállítása volt a motoron. Az eseményeket a futópróba képkockái zárják.
A Púpos története korábbi cikkünkben olvasható: