Hírek

A rejtélyes kisrepülő: Mindenki hazudik

Korábban a sajtó úgy számolt be a végül Bulgáriában megtalált kisgép repüléséről, hogy az Magyarországon szállt fel, majd Románián, Szerbián keresztül végül Bulgáriában szállt le. Mire a hatóságok a helyszínre értek, a gép két utasa eltűnt…

Borítóképn: Egy ilyen típusú kisgép repült át egész Közép-Európán, északról délre (forrás: commons.wikimedia.org, szerző: Aleksandr Markin, licenc: CC BY-SA 2.0) A kép illusztráció

Úgy tűnik azonban, hogy a gép Magyarországon – nevezetesen Hajdúszoboszlón – csak tankolni állt meg, a két utas itt is engedély nélkül landolt, majd a gépben magukkal hozott üzemanyaggal töltötték fel a gépet, és mire a rendőrség a helyszínre ért, már elstartoltak.

Ijesztő, de úgy tűnik tény, hogy a gépet ezelőtt az incidens előtt nem fedezték fel a légtérben, holott Litvániában kezdte meg repülését!

A történet egy egészen nevetséges nyilatkozatot tevő volt tulajdonosnál kezdődött.

Bronius Zaronkis, a nidai repülőtér igazgatója elmondta az LRT litván tévécsatornának, hogy ő adta el a gépet egy ismetetlen (!!!) vevőnek.

„Nem tudom kitalálni, melyik országból jöttek. Lehetnek ukránok, esetleg románok vagy bolgárok. Az egyikükkel oroszul beszélgettem. <…> Nem emlékszem a cég nevére, amelyik megvásárolta” – mondta Zaronkis.

Ez most komoly? Litvániában repülőgépeket úgy adnak, vesznek, mint amikor az ember annak az ismeretlennek ad egy szál cigit, aki leszólítja az utcán? Ugyan már!

Egy normális országban – ezek szerint Litvánia nem ilyen… – adásvételi szerződés készül, illetve a tulajdonosváltást a megfelelő hatóságoknál be kell jelenteni, mivel a repülőgépek nyilvántartása némileg szigorúbb, mint például a személygépkocsiké. És ne feledjük el, hogy a gépet Litvániában jegyezték be LY-LOO név alatt. Tehát itt is kell a tulajdonosváltást regisztrálni. Vagyis kellene… Ahogy észre kellett volna venni azt is, hogy Litvániából feltehetően Lengyelország és Szlovákia légterén keresztül repült.

Hihető, hogy akkor, amikor Ukrajnában háború dúl, és utasszállító járatokon bombafenyegetések vannak, valamint volt pár légtérsértés, nem fedeznek fel egy engedély nélkül közlekedő gépet a légtérben?

Ez aligha lehet igaz, vagy ha mégis, akkor sokkal komolyabb a baj ezekben az országokban, mint gondoljuk… Magyarországon már feltűnt a gép, a Gripeneket riasztották is, de azok nem kényszerítették leszállásra az engedélyek nélkül repülő gépet, ahogy a román F-16-osok sem… A bolgár Targovistéban történt landolás után megintcsak nem sikerült a hatóságoknak időben a helyszínre érni – a két utas nyomtalanul eltűnt…

Az egész történet – úgy, ahogy van! – valahogy végig nem áll meg! A történetnek egyetlen pontja sincs, amit reálisan elképzelhetőnek tartanánk – de mégis megtörtént!

Kell mondani, hogy a kelet-európai légtér, annak ellenőrzése és felügyelete nem mutat túl biztató képet? A litvánok nem rendelkeznek adatokkal a gép június 8-i útjáról (ahogy a lengyelek és a szlovákok sem), a magyar és a román légierő nem kényszeríti a földre a gépet, a bolgárok nem érnek oda, ahol a gép landol stb, stb…

Van pár árulkodó jel, hogy bizony nem is egy személy biztosan tudja, kik voltak a gép utasai. Ilyen a volt tulaj, és árulkodő Vasile Dîncu román védelmi miniszter azon mondata is, hogy „az eset nem veszélyeztette a nemzetbiztonságot”.A román vagy egyszerűen hazudik, vagy ha nem, akkor pedig tudnia kellett, kik utaznak a gépen, és milyen céllal, ha egyértelműen ki tudja jelenteni, hogy nem volt semmi veszély!

Nem mellesleg; a gép bármit, vagy akármit is szállíthatott a két utason kívül, és akár az is könnyen lehet, hogy az utasok bűnözők, vagy valamilyen alantas, törvényellenes ügyek bonyolítói, vagy akár valamely titkosszolgálat emberei…

Semmi biztosat nem lehet tudni tehát, csak annyit, hogy ez a meglehetősen szürreális történet itt és most, 2022-ben történt.

Cikkünkhöz a Maszol írását használtuk forrásként

Ajánlott Cikkek