Hírek

Biciklis terror? Futó matt? Nem, csak a városháza…

Tévedés ne essen, a kerékpározás és a futás is egészséges támogatandó, ugyanakkor Budapestre úgy erőltetik rá mindezeket, hogy közben százezreket korlátoznak, a levegő minősége pedig nem javul, hanem egyenesen romlik… Hosszú évtizedek óta nehéz a közlekedés Budapesten, de ami az utóbbi egy évben történik, azt a katasztrófa szó csak igen pongyolán jellemzi. A szokott közlekedési útvonalon egy éve még fél óra volt a menetidő, ez a manapság 45-50 percre nőtt, de pénteken sikerült ezt is megfejelni egy másfél órás füstölgéssel a városban.

Nem tudni, hogy jött ki a matek, ami azt mutatja, hogy kevesebb a légszennyezés… Hacsak nem azt történt, hogy a Budapesten közlekedő autók számából vonták le ezt a végtelenül hibás, és nem különben káros következtetést. A képlet nem olyan egyszerű, mint azt egyesek gondolják, ugyanis, ha fele annyi autó közlekedik, de az fele olyan sebességgel, a kibocsátás pont ugyanott van. Ahhoz ugye nem kell különösebb matektudás, hogy az autó másfél óra alatt legalább háromszor annyi káros anyagot ereget a levegőbe, mint fél óra alatt?

Nos, ha ez megvan, akkor el lehet gondolkodni azon is, hogy a másfél órába nem háromszoros, hanem jóval többszörös kigyorsítás, és megállás történik… A fogyasztás növekszik, és a levegőbe jutó fékpor mennyisége is brutális mértéket ölt! A probléma az, hogy a városházán láthatóan fordítva ülnek a lovon; előbb hoznak intézkedéseket, azelőtt, mielőtt még azok feltételét megteremtenék, aztán csodálkoznak, hogy a városlakó elégedetlen…

A kerékpáros az autósokra mutogat, az autós a kerékpárosokkal ordít, a gyalogosok az elektromos rolleresektől kap frászt, az egésznek az eredője pedig egy idegbeteg közlekedési káosz, ami senkinek sem jó! A kerékpáros számára kialakított sávok sokszor életveszélyesek, az araszolgató autók között nem igazán egészséges komoly fizikai terhelésnek kitenni a szervezetet, mert a káros anyagok még nagyobb mennyiségben kerülnek a szervezetbe, a buszokon, és a kötöttpályás közösségi közlekedési eszközökön tumultus van. Ja igen, azok a sofőrök, akik ezeket a gépeket vezetik, szintén ki vannak téve ennek az össznépi hisztériának, ahogy a taxisok is, így teljes a kép!

És akkor mindezt sikerül megfejelni azzal, hogy egy időben zárnak le olyan kulcsfontosságú közlekedési útvonalakat, mint az Alagút és a rakpart… De ha még ez sem lenne elég, már pénteken lezárnak egyes közlekedési útvonalakat a szombaton rendezendő futóverseny miatt! Jópofa dolog az ilyen rendezvény, Budapest látványosságai közt futni felemelő érzés, ugyanakkor elgondolkodtató, hogy ennek az érzésnek az ára megint százezrek bosszúsága!

Budapest jelen formájában nem alkalmas ilyen rendezvényekre, ezt egyszer és mindenkorra be kellene látni végre! Ha pedig mégis ragaszkodnak hozzá, a munkanapok forgalmát akkor sem szabadna felborítani a már így is kaotikus állapotba zuhant nagyváros utcáin.

Mit lehet ehhez hozzátenni? Csak annyit, hogy talán nem véletlen az előválasztási kudarc, és nem véletlen, hogy Budapest egyre kevésbé hisz a zöldítés ilyetén formájában!

És persze ott van még a dízel autók kitiltásának terve. Ez is szép gondolat, de megint nem gondolták át azt, hogy rengeteg olyan autós van, aki egész egyszerűen nem tud más autót venni, nem tud kifizetni annyi pénzt, hogy a manapság igencsak kemény árak mellett új autóba invesztáljon!

Figyelem, itt olyanokról van szó, akik munkába járnak, vagy akik vállalkozásukat építik egy öregecske furgonra, azzal szolgáltatnak, vagy használják őket műhelykocsinak, vagy gépek, szerszámok, és munkások fuvarozására!

A helyzet úgy áll, hogy ma már nem tudunk haragudni autósként a kerékpárosra, vagy a futóra, ahogy a buszra sem, meg a taxisokra sem, a rolleresekről már nem is beszélve. És ezt viszont is tapasztaljuk!

Nem a közlekedési morál rossz, a városvezetés moráljával vannak komoly bajok! A közlekedők teljes közössége pedig ennek áldozata…

Ajánlott Cikkek