A múlt század ’60-as éveinek elején megjelentek – persze felülről vezérelve! – az első reformtervek, miután belátták, hogy a mezőgazdaságban a kolhozmodell Magyarországon nem alkalmazható. Bár az iparban még nem voltak kézzelfogható változtatások, de érezni lehetett, hogy enyhül a korábbi
Apáczai Csere János, erdélyi magyar pedagógus, filozófus és teológus születésének évfordulója van ma
Apáczai Csere János, erdélyi magyar pedagógus, filozófus és teológus, az 1600-as években élt és az anyanyelvi tudományos ismeretterjesztés előfutára volt. Ő volt az első magyar enciklopédista és a karteziánus ismeretelmélet korai magyar követőinek egyike
1867-ben, a kiegyezés évében felhatalmazást kapott a magyar kormány az Országgyűléstől államkölcsön felvételére. A vasút- és csatornaépítésekre felvett államkölcsön egy részéből a kormány 1868. július 1-jén felvásárolta a csődbe ment Magyar Északi Vasutat, amely a Pest–Salgótarján vonalat kezelte. Borítóképen: Indóház, a Nyugati pályaudvar elődje 1874-ben a vágányok felől
Több, mint száz éve… 1920-ban elvesztettük erdőségeink azon részét, ahonnan az ipar szerfaszükségletét fedezte, így országos érdek fűződött ahhoz, hogy a nagy kiterjedésű bükki erdőgazdaságban kitermelt fa minél gyorsabban kerüljön a felhasználókhoz. Ezért a mér 1919-ben tervezett Miskolc környéki erdőségeket feltáró vasút gyorsított ütemben épült meg (Szinvavölgyi Erdei
2010-es vagyonnyilatkozata szerint a legszegényebb parlamenti képviselő volt, nem volt vagyona.
Bár Magyarországon 1941-ben megtörtént az átállás – valójában száz százalékosan a mai napig nem álltunk át! -, mégis 1945 után is még mindig jelent volt a politikai humorban a megváltozott forgalmi rend. Mini „jobbra tarts! történelem. Borítóképen: Jobbra hajts! – 1941 Arra a bizonyos (nem egészen) száz százalékra, na meg a politikai humorra is kitérünk, […]
Ifj. Zerkovitz Bélától, az Ikarus atyja – többek között – a Faros megálmodójától első kézből tudhatjuk meg, hogy miként született meg az Ikarus első igazán saját modellje, az Ikarus 30. Mégpedig mindenre kiterjedő alapossággal! Borítóképen: Ikarus 30 Egyiptomban a gizai piramis előtt „Gyermekkorom szomorú emléke volt a zongorázás, mígnem apám belátta, hogy a tehetség nem
„1948 augusztusában még Fordék neve csillogott a modern Váci-úti épültet ormán. A csillogó betűk mögött zűrzavar és rendetlenség uralkodott, senki sem tudta, mit, miért kell csinálna, ezért inkább nem csináltak semmit. Hagyták a háború okozta romokat s a meglévő üzemrészekben is inkább kártyapartik és tere-fere folyt, mint termelő munka” – írta a korszellemnek megfelelő
Dr. dukai és szentgyörgyvölgyi Széll Kálmán (teljes nevén Széll Kálmán Ignác Kristóf) (Gasztony, Osztrák Császárság, 1843. június 8. – Rátót, Ausztria–Magyarország, 1915. augusztus 16.) a dukai és szentgyörgyvölgyi Széll családból való magyar arisztokrata politikus, valóságos belső titkos tanácsos, előbb a Tisza Kálmán-kormány első pénzügyminisztere, majd a Magyar
„Rég tervezték már, hogy a fővárost Új-Pesttel lóvasútáltal kössék össze; most végre a terv a megvalósuláshoz közelit. A szükséges összegből 70,000 ft, részvények útján már födözve van, s a vállalat érdekében a részvényesek már gyüléseznek. Az építendő vasút költségei 100,000 ftban állapíttattak meg” – írta a Politikai Ujdonságok 1863 október 22.-i száma. Borítóképen: A