Épített örökség Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Történelem Videók Világ

Szeged napja: majd’ 200 év után újra szabad királyi város!

Szegeden a város napja hagyományosan május 21., hiszen ekkor kapta meg szabadalomlevelét és a jelenleg is használt címerét III. Károly királytól, azaz ekkor lett szabad királyi város. Ezt sokan tudják, hiszen Szegeden ilyenkor tartják Magyarország talán legnagyobb és leghosszabb gasztronómiai-, kulturális fesztiválját. Idén május 16.-tól 26.-ig tart az ünnepségsorozat.
Magyarság Történelem Világ

Újdonságként tálálják, de komoly történelme van: az elektromos autó

Napjainkban az autósvilág hírei másról sem szólnak, mint az elektromos autókról. Nem mi vagyunk azok, akik képesek megítélni, hogy az elektromobilitás megoldást jelent az emberiség bizonyos problémáinak megoldására, viszont fel kell hívnunk a figyelmet, hogy az a tudás, amit manapság újdonságként tálalnak, már cirka száz évvel ezelőtt is megvolt. Csak éppen valamiért
Magyarság Történelem Világ

A Magyar Honvédelem napján

1992-től a kormány határozata alapján május 21-én ünnepeljük a Magyar honvédelem napját. E jeles napon arról emlékezünk meg, hogy a magyar honvédség a szabadságharc tavaszi hadjáratának csúcspontjaként háromhetes ostrom után 1849. május 21-én a császári hadseregtől Görgey Artúr vezetésével visszafoglalta a Budai várat, mely visszafoglalás az 1848/49-es
Magyarság Tájak/korok Történelem

Az utolsó bihari betyár: Vitális Imre, Sárrét réme

„A minapában rablógyilkosság történt a Püspökfürdő határában. Szirb György gazdag hajói marhakereskedőt megölték és kifosztották. Golyó ütötte át a szivét. A gyilkost nagy apparátussal keresték, de eredménytelenül” – Írta a Pesti Hírlap 1910 szeptember 4.-i száma. Borítóképen: A bihari haramia halála. Vitális Imrét, a hírhedt bihari haramiát, — mint ismeretes, —
Magyarság Tájak/korok Történelem Történelem Videók Világ

A megmentett Ikarus 211 története

Egy éve mutatták be a BKV legújabb büszkeségét, a gyönyörűen felújított Ikarus 211-est, a járművet a Magyar Autóbuszgyártás Fénykora Alapítvány (MAFA) adományozta a társaság számára. Borítóképen: A felújított példány (a BPI-211 eredetileg egy 260-as rendszáma volt) Budapesten, mint a siklót helyettesítő járat jelent meg 1975 és 1985 között, de a Magyarországi forgalomba
Hírek

Amikor győztes mindent vitt, vagy rontott… A járműgyártás újraindítása – és ami előtte volt

1949: megkezdődött a magánkereskedelem felszámolása, megjelent az 1949. évi 20. törvénycikk az egyesi ipari és közlekedési vállalatok állami tulajdonba vételéről. A magyar állam fokozatosan átvette az irányítást, és megbízta a Magyar Országos Gépkocsi Üzem Rt. (MOGÜRT) vállalat vezetését a gépjármű-kereskedelem intézésével. Ugyanakkor 1949 tavaszán eltörölték az új
Magyarság Tájak/korok Történelem Történelem Videók

Ez se százas! Nem bizony, ez az 1000-es villamos motorkocsi!

Talán ez a típus a legismertebb régi, kéttengelyes villamos, miután hasonló társaik közül ezek kerültek talán utolsóként kivezetésre. Nos, ez se ma volt, a történet pedig még távolabbi időkre visz vissza! A teljes kivezetés 1984-re történt meg ugyanis, viszont az első 1000-esek 1911-ben jelentek meg Budapest villamos vonalain! Borítóképen: Az 1020-as a Vörösvári úton a
Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem

Rádl árok? Filatorigát? Hol? Ki látta? Óbudán eleink láthatták, mi megmutatjuk!

Talán a Filatorigát sokaknak lehet ismerős, hiszen a Szentendrei HÉV-nek Óbudán van egy ilyen nevű megállója, de itt aztán gátat nem láthat az ember, a furcsa név eredetét pedig nem igazán sokan ismerik. Érdemes pedig a területen tenni egy kis sétát az időben, hiszen itt van nem messze Aquincum, egy római kori híd maradványai, a […]
Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Történelem Videók

Boldog születésnapot! Schuster Lóri

Schuster János és Virágh Katalin gyermeke. A Corvin Mátyás Gimnáziumban érettségizett magyar-angol szakon. Borítóképen: Schuster Lóri Egy ideig őrkatona volt a kecskeméti repülőtéren, de hat hónap után leszerelték. Az akkori vezetés tíz évig nem engedélyezte együttese, a Gesarol és később a P. Mobil lemezének megjelenését. Zenekarvezetőként sajátos felállást hozott létre: