Kezdőlap Blog Left Sidebar
Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Történelem Videók Világ

Amikor a motorkocsik nyugdíjba küldték a vegyesvonatokat!

A múlt század ’20-as éveiben, amikor a megváltoztatott határok okán egyes meglévő viszonylatok még ugyan mindig problémát okoztak, de a működő mellékvonalakon egyre nagyobb igény mutatkozott a teher-, illetve személyforgalom szétválasztására. Akkor természetes volt, hogy a hazai ipar választ ad az új kihívásokra! Borítóképen: A Lillafüredi Állami Erdei Vasút motoros vonata
Épített örökség Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Világ

A Dunántúl villamosítása – 2. rész: Milyen legyen az erőmű?

Milyen is? Nos, ezt az első részben már érintettük, és az volt a „mondás”, hogy az erőművi berendezések a lehető legkorszerűbbek legyenek. Az energiahordozó adott volt, ott volt a MÁK Rt. által kitermelt szén, de ezt igen hatékonyan kellett elégetni, hogy aztán ne legyen túl drága az így megtermelt elektromos áram. Borítóképen: A kazánok szerelése […]
Hírek

Rózsa Sándor és ’48: Mintha a földből nőttek volna ki…

„A háromszék vármegyei Hidvégen 1899. junius hó 30-án nagy örömmel ölelte keblére budapesti unokáit egy öreg, ősz ember. <..> A gyermekek, Bors Géza, Kálmán, Ilona és Margit…” – olvasható Böngérfi János: Harc a szabadságért. Öreg honvéd elbeszélése című könyve bevezetésében. A könyvből most Rózsa Sándor történetét idézzük, melyet az öreg honvéd mesélt el
Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Történelem Videók Világ

Az Aradi Vértanúra emlékezünk: Török Ignác

Nemescsói Török Ignác (Gödöllő, 1795. június 23. – Arad, 1849. október 6.) honvéd vezérőrnagy, hadimérnök, az aradi vértanúk egyike. Borítóképen: Török Ignác Kisbirtokos magyar nemesi családból származott. Apja nemescsói Török Ignác, uradalmi kasznár a gróf Grassalkovich családnál Gödöllőn, anyja Korher Franciska volt. Középiskolai tanulmányait Gödöllőn kezdte (I. és II.
Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Történelem Videók Világ

Menekülés a természetbe, avagy; a Fogaskerekű Vasút

„A Svábhegyre vezető fogaskerekű vasútra nézve meg van kötve a szerződés. Buda városa a vállalkozókat utasította, hogy hat hó leforgása alatt eszközöljék ki a kormánytól az építési engedélyt. A szerződés szerint az engedély 40 évre szól, mely után a vasút a város tulajdonává válik” – írta a Politikai Ujdonságok című kiadvány 1873 április 16.-i száma. […]
Magyarság Tájak/korok Történelem Történelem Videók Világ

Ma már ilyen névvel… egy édesség története

A Négercsók hazánkban valamikor a ’80-as években tűnt fel, de tudni kell, hogy ez az édesség alapvetően nem magyar találmány – ahogy elnevezése sem. Ezt azért tartjuk fontosnak megjegyezni, mert bár pontosan tudható, hogy miért nem számít manapság „polkorrektnek” a név, mégis szép karriert futott be ez a termék – akkoriban pedig egészen más szelek […]
Magyarság Történelem Világ

Leicester: az angolok nem tudták megoldani, jött a Ganz!

Az angliai Leicester város 1893 óta fennálló elektromos telepének kibővítése céljából 1897- ben bizottságot hozott létre, hogy tanulmányozzák Európa legkiválóbb elektromos telepeit és a nyert tapasztalatok alapján tegyen javaslatot azon cégre, mely legjobban alkalmas a leicesteri központi telep kibővítésére. A bizottság határozata alapján a Ganz és Társa céget bízták meg.
Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Történelem Videók Világ

A Dunántúl villamosítása – 1. rész: Hol legyen az erőmű?

A villamosítás nem volt új gondolat a múlt század ’20-as éveiben, de az már újdonság volt, hogy nem helyi, vagy legalábbis lokális áramtermelésben gondolkodtak, hanem olyan, nagyobb központok létrehozásában, amelyek az ország jelentős területeit látják el elektromos árammal. Erre azért volt szükség, mert az 1920 utáni határokon belül már nem sok lehetőség volt arra, hogy