Kezdőlap Blog Left Sidebar
Hírek

Amiről a térkép mesél: A MÁV első 20 éve

1867-ben, a kiegyezés évében felhatalmazást kapott a magyar kormány az Országgyűléstől államkölcsön felvételére. A vasút- és csatornaépítésekre felvett államkölcsön egy részéből a kormány 1868. július 1-jén felvásárolta a csődbe ment Magyar Északi Vasutat, amely a Pest–Salgótarján vonalat kezelte. Borítóképen: Indóház, a Nyugati pályaudvar elődje 1874-ben a vágányok felől
Magyarság Tájak/korok Történelem Történelem Videók

Vicinális: Ganz ABamot – Cserebere, fogadom…

Több, mint száz éve… 1920-ban elvesztettük erdőségeink azon részét, ahonnan az ipar szerfaszükségletét fedezte, így országos érdek fűződött ahhoz, hogy a nagy kiterjedésű bükki erdőgazdaságban kitermelt fa minél gyorsabban kerüljön a felhasználókhoz. Ezért a mér 1919-ben tervezett Miskolc környéki erdőségeket feltáró vasút gyorsított ütemben épült meg (Szinvavölgyi Erdei
Magyarság Történelem Történelem Videók Világ

Jobbra tarts!

Bár Magyarországon 1941-ben megtörtént az átállás – valójában száz százalékosan a mai napig nem álltunk át! -, mégis 1945 után is még mindig jelent volt a politikai humorban a megváltozott forgalmi rend. Mini „jobbra tarts! történelem. Borítóképen: Jobbra hajts! – 1941 Arra a bizonyos (nem egészen) száz százalékra, na meg a politikai humorra is kitérünk, […]
Magyarság Nagyjaink Történelem Történelem Videók

Amit mindig is tudni akartál az Ikarus 30-ról… 1. rész: Indokolni kell!

Ifj. Zerkovitz Bélától, az Ikarus atyja – többek között – a Faros megálmodójától első kézből tudhatjuk meg, hogy miként született meg az Ikarus első igazán saját modellje, az Ikarus 30. Mégpedig mindenre kiterjedő alapossággal! Borítóképen: Ikarus 30 Egyiptomban a gizai piramis előtt „Gyermekkorom szomorú emléke volt a zongorázás, mígnem apám belátta, hogy a tehetség nem
Magyarság Tájak/korok Történelem

Amiről már csak a térkép mesél: Fordból MOGÜRT

„1948 augusztusában még Fordék neve csillogott a modern Váci-úti épültet ormán. A csillogó betűk mögött zűrzavar és rendetlenség uralkodott, senki sem tudta, mit, miért kell csinálna, ezért inkább nem csináltak semmit. Hagyták a háború okozta romokat s a meglévő üzemrészekben is inkább kártyapartik és tere-fere folyt, mint termelő munka” – írta a korszellemnek megfelelő
Magyarság Nagyjaink Történelem

Széll Kálmán születésének évfordulója van ma

Dr. dukai és szentgyörgyvölgyi Széll Kálmán (teljes nevén Széll Kálmán Ignác Kristóf) (Gasztony, Osztrák Császárság, 1843. június 8. – Rátót, Ausztria–Magyarország, 1915. augusztus 16.) a dukai és szentgyörgyvölgyi Széll családból való magyar arisztokrata politikus, valóságos belső titkos tanácsos, előbb a Tisza Kálmán-kormány első pénzügyminisztere, majd a Magyar
Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem

Az első magyar ipari park: Újpest

„Rég tervezték már, hogy a fővárost Új-Pesttel lóvasútáltal kössék össze; most végre a terv a megvalósuláshoz közelit. A szükséges összegből 70,000 ft, részvények útján már födözve van, s a vállalat érdekében a részvényesek már gyüléseznek. Az építendő vasút költségei 100,000 ftban állapíttattak meg” – írta a Politikai Ujdonságok 1863 október 22.-i száma. Borítóképen: A