Egy városháza, három kor, három busz

Győrben már több, mint száz éve készülnek járművek. Mindenféle volt ezek között, volt katonai, szép vonalú nyitott személyautók, buszok, kamionok, mezőgazdasági gépezetek, ahogy persze itt készültek a Rába Balaton motorvonatok is, vagy például a londoni metró szerelvényei – és még közel nem érünk a felsorolás végére!
Borítóképen: A győri Városháza madártávlatból – 2021
Mi most három korból ragadtunk ki három képet, melyen a győri Városháza látható a korra igencsak jellemző buszokkal. A jó hír az, hogy a közelmúltból is van képünk, amelyen magyar – részben győri! – autóbusz látható, de menjünk időrendben, és menjünk vissza majd’ 100 évet!

Egy másik kor, és egy másfajta közelekedési eszköz Győrből:
De máris mehetünk tovább, ugyanis van egy igen jó fotónk 1966-ból is, melyen Ikarusok láthatók (IK 55/66 és 30). Ezek a gépek akkoriban az utcakép meghatározó részei voltak. Bár nem Győrben készültek, de már akkoriban is szükség lett volna egy olyan motorra, amit majd Győrben a kép készítésének időpontjától számított három éven belül el is készül!

Megint nem busz, de az „Ede” történetében megírtuk a Rába-MAN motorok történetét is, és persze kiderül, hogy az Ikarusnak is nagy szüksége volt a győri motorokra!
És akkor egy újabb ugrás az időben – de térben maradunk ugyanott, Győrben a Vársházánál! – hiszen itt mutatták meg talán először még 2021-ben azt a csuklós buszt, amire ma már komoly darabszámban vannak rendelések, sőt a kiszállítások is elkezdődtek. Bár ez a busz egy Credo, méghozzá az Econell 18 Next típus, amire sokan rávágják, hogy az mosonmagyaróvári, de ma már ezeknek a buszoknak az összeszerelése és végszerelése Győrben történik!

Nos, így van ez Győrben, különböző időkben, azonos helyen.