Technology

Lifestyle

RECENT NEWS

Travel

Gadgets

Health

More News

Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Újabb információk a WM rejtőzködő 250-es gépéről!

Az már egy más kérdés, hogy erről a motorról sokat nem tudnunk… Bár korábban írtunk már a motorról, de sok részletet sajnos nem sikerült megtudni. A

Épített örökség Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Világ

Ganz: 50 év vasút!

Volt idő, amikor a Ganz neve csakis a MÁVAG-gal együtt került említésre, hiszen a két nagymúltú gyárat 1959 január 1.-én egyesítették. Innentől Ganz-MÁVAG

Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

A szüret, ami megmondja, milyen volt az év

Az időjárás miatt mindig lehet sírni-ríni, hiszen a dal is így szó: „Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idő…”. Az tehát

Épített örökség Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Világ

50 év: A MÁV 335-től a 424-ig – 1. rész

Talán helyesebb lett volna a MÁV III. osztályt említeni a címben szereplő első gép helyett, hiszen eredetileg ezzel a számozással látták el, de a lényeg

Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Az újságok és a politika

„A még Bánffy kezdte, de az utána következett szabadelvű kormányoktól abbahagyott hírlaplefoglalási divat megint felvirágzott. Bánffy idejében csak a

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

A MÁV előtt – a vasútért, a hazáért!

„A Magyar Gazdasági Egyesület czíme szerint 1835-ben alakult meg az 1830-ban keletkezett Állattenyésztő-társaságból, a mely viszont a lóversenyekből

Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

A ritka pillanatok egyike: a Nagyrákosi völgyhíd

A történet persze nem tegnap kezdődött, de tény, hogy a völgyhíd átadására 2000 november 30.-án került sor. Ez nagy lépés volt akkor – majd arról is lesz

Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Világ

Magyar ipar: az olasz kapcsolat

A magyar és az olasz (itáliai) ipar kapcsolatai egészem Mátyás királyig vezethetők vissza (ha nem korábbra!), hiszen nagy királyunk híres budai és

Épített örökség Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Világ

A Vaskapu gépe: a sziklatörő hajó

Baross Gábor kereskedelemügyi magyar királyi miniszter 1889 júniusában pályázatot hirdetett az Al-Duna víz alatti víz alatti szikláinak eltávolítására

Épített örökség Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Világ

Ki volt valójában Vitéz János?

A kérdés azért merült el, mert aki csak kicsit is ismeri a Hunyadiak történetét, vagy akár csak Mátyás király életéről tud pár dolgot, lépten-nyomon ott