Travel

Gadgets

Health

More News

Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Amikor repült a király…

Mivel Ferenc József elsőszülött fia, Rudolf trónörökös 1889-ben meghalt, majd Ferenc József unokaöccse, Ferenc Ferdinánd főhercegnek, mint következő

Tájak/korok Történelem Világ

Az autózás hőskorából: Ló és öszvér nélkül a Szent Bernát hágón?

Svájcban bizonyos értelemben még ma is igen érdekes szabályok vonatkoznak az autózásra. Manapság persze ez az egyszerű autósnak nem okoz gondot, de például

Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Világ

Mozgó röntgenszoba 1913-ban!

Nem tudjuk, hogy netán már készültek a következő évben kipattanó háborúra, vagy az 1912-13-ban zajló Balkán-háborút tapasztalataiból táplálkozott az a

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Hadikonjunktúra Aradon

Amikor kitört az első világháború, a Monarchia nem rendelkezett elegendő számú teherautóval, a hadsereg igényei messze felülmúlták a kapacitásokat. De volt

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Rába: pillanatfelvétel 1978-ból – és ami mögötte volt!

1896-ban alakult meg a Magyar Waggon- és Gépgyár, ami története során több néven is folytatta tevékenységét, és bár a Rába védjegyet 1903-ban jegyezték be,

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem

Az a bizonyos Szegedi úti felüljáró

Van egy igen érdekes közlekedési képződménye Budapestnek. Már korábban sem volt világos, hogy egy igen forgalmas út – amit egyébként még sokkal

Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Az első nemzetközi buszjárat 1914-ből!

Tisztázzuk: ekkor már biztosan voltak buszjáratok, melyek határokat léptek át, de Magyarország és Ausztria között ez volt az első, ami átlépte az akkori

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Pont a ponton volt a megoldás

Korábban is közöltünk cikkeket arról, hogy a magyarországi hidak milyen károkat szenvedtek a háború során. Gyakorlatilag az összes Duna- és Tisza-híd

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Történelem Videók Világ

Az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció – új szemszögből!

Az köztudott, hogy az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció „eredményeképpen” 1968–1982 között összesen 634 km normál- és 360 km keskenynyomtávolságú,

Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Az újságok és a politika

„A még Bánffy kezdte, de az utána következett szabadelvű kormányoktól abbahagyott hírlaplefoglalási divat megint felvirágzott. Bánffy idejében csak a