Travel

Gadgets

Health

More News

Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Világ

Mozgó röntgenszoba 1913-ban!

Nem tudjuk, hogy netán már készültek a következő évben kipattanó háborúra, vagy az 1912-13-ban zajló Balkán-háborút tapasztalataiból táplálkozott az a

Tájak/korok Történelem Világ

Az autózás hőskorából: Ló és öszvér nélkül a Szent Bernát hágón?

Svájcban bizonyos értelemben még ma is igen érdekes szabályok vonatkoznak az autózásra. Manapság persze ez az egyszerű autósnak nem okoz gondot, de például

Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Amikor repült a király…

Mivel Ferenc József elsőszülött fia, Rudolf trónörökös 1889-ben meghalt, majd Ferenc József unokaöccse, Ferenc Ferdinánd főhercegnek, mint következő

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Történelem Videók Világ

Milyen a légkondi, ha Ganz?

Nos, a legfontosabb tulajdonsága talán – amellett, hogy hatékonysága kiváló volt! -, hogy súlya mindössze a fele volt a hasonló külföldi gyártmányoknak! De

Épített örökség Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Történelem Videók Világ

Villamos Szombathelyen? Igen, ilyen is volt!

„Magyarországnak egyik legnagyobb villamostelepe a gróf BatthyányLajos ikervári uradalmán levő telep, melyet a Rába vize által mozgatott nagy turbina tart

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Hadikonjunktúra Aradon

Amikor kitört az első világháború, a Monarchia nem rendelkezett elegendő számú teherautóval, a hadsereg igényei messze felülmúlták a kapacitásokat. De volt

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Magyar vasút: Az első 50 év képeken – 1. rész

Pontosabban: térképeken! Azt pontosan tudjuk ugyanis, hogy évről évre hogy alakultak a vasútépítések hazánkban, de talán jobban szemlélteti a fejlődést, ha

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem

Az a bizonyos Szegedi úti felüljáró

Van egy igen érdekes közlekedési képződménye Budapestnek. Már korábban sem volt világos, hogy egy igen forgalmas út – amit egyébként még sokkal

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Rába: pillanatfelvétel 1978-ból – és ami mögötte volt!

1896-ban alakult meg a Magyar Waggon- és Gépgyár, ami története során több néven is folytatta tevékenységét, és bár a Rába védjegyet 1903-ban jegyezték be,

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Magyarország első vidéki villamosvasútja

„Pozsony és környéke már a középkorban Magyarország fontos közigazgatási és gazdasági központja volt: a koronázó városban 1563 és 1830 között 11 magyar