Travel

Gadgets

Health

More News

Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Egyenesen Nógrádból: Nógrádi Ropogós, a ropi!

Ha valaki annyi idős, mint ezeknek a soroknak az írója, akkor pontosan tudja, hogy generációja a sokféle sós (és egyéb) rudak, pálcikák forgatagában van

Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Világ

Mozgó röntgenszoba 1913-ban!

Nem tudjuk, hogy netán már készültek a következő évben kipattanó háborúra, vagy az 1912-13-ban zajló Balkán-háborút tapasztalataiból táplálkozott az a

Épített örökség Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Történelem Videók Világ

Az első tavi viharjelző szolgálat! Hát persze, hogy a Balatonon!

Akik jól ismerik a Balatont, pontosan tudják, hogy a Magyar Tenger elnevezés nem nagyzolás, hanem arra utal, hogy a Balaton bizony viharban olyan arcát

Tájak/korok Történelem Világ

Az autózás hőskorából: Ló és öszvér nélkül a Szent Bernát hágón?

Svájcban bizonyos értelemben még ma is igen érdekes szabályok vonatkoznak az autózásra. Manapság persze ez az egyszerű autósnak nem okoz gondot, de például

Épített örökség Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Világ

Akkor és most: a Szent István Bazilika környéke 1890-ben és napjainkban

A Szent István-bazilika zárókövének elhelyezése 1906-ben történt meg, de a bazilika építéséhez kapcsolódó földmunkák már 1848 februárjában elkezdődtek, és

Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Amikor repült a király…

Mivel Ferenc József elsőszülött fia, Rudolf trónörökös 1889-ben meghalt, majd Ferenc József unokaöccse, Ferenc Ferdinánd főhercegnek, mint következő

Magyarság Tájak/korok Történelem Történelem Videók Világ

Csepelek a seregben – 2. rész

Miért gondoljuk, hogy a Csepel D344 megjelenése már egy újabb korszak nyitánya a Csepel és a hadsereg kapcsolatában? Nos, ennek igen egyszerű oka van: a

Épített örökség Magyarság Nagyjaink Tájak/korok Történelem Világ

Feladat: 300 tonna százzal! Csúcson: a MÁV 203

Bár nem ez volt a legerősebb mozdony a MÁV gőzmozdony sorozatait tekintve, hiszen a MÁV 601 Gigant maximális, 2950 lőerős teljesítményével nem

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem Világ

Hadikonjunktúra Aradon

Amikor kitört az első világháború, a Monarchia nem rendelkezett elegendő számú teherautóval, a hadsereg igényei messze felülmúlták a kapacitásokat. De volt

Épített örökség Magyarság Tájak/korok Történelem

A Balaton villamosítása: kábel a tó alatt!

Ebben az esetben sokat nem kell azzal bajlódnunk, hogy hol is lehetünk, de talán érdekesebb is, hogy időben hol vagyunk! 1913-14 során került kiépítésre az