Technology
Akiért ma a harang szól – Csollány Szilveszter
Nem ma van az évfordulója sem a születésének sem elmúlásának, de ma megint
-
A magyar ipar remekei: Az 500-as Pannónia
2022.12.15. -
36 lóerővel a mennyekbe: Pannónia P20M
2023.11.09. -
Akiért ma a harang szól: Benedek Tibor
2024.07.12.
MÁVAG: az ötezredik mozdony!
Talán azzal nem árulunk el nagy titkot, hogy a MÁVAG ötezredik mozdonya egy
-
Ganz motoroseke 1915-ből: nem traktor!
2024.04.09. -
Így láttuk a Luxemburg elleni válogatott meccset
2022.11.18.
Lifestyle
Popular News
Travel
Gadgets
Health
More News
Egyenesen Nógrádból: Nógrádi Ropogós, a ropi!
Ha valaki annyi idős, mint ezeknek a soroknak az írója, akkor pontosan tudja, hogy generációja a sokféle sós (és egyéb) rudak, pálcikák forgatagában van
Mozgó röntgenszoba 1913-ban!
Nem tudjuk, hogy netán már készültek a következő évben kipattanó háborúra, vagy az 1912-13-ban zajló Balkán-háborút tapasztalataiból táplálkozott az a
Az első tavi viharjelző szolgálat! Hát persze, hogy a Balatonon!
Akik jól ismerik a Balatont, pontosan tudják, hogy a Magyar Tenger elnevezés nem nagyzolás, hanem arra utal, hogy a Balaton bizony viharban olyan arcát
Az autózás hőskorából: Ló és öszvér nélkül a Szent Bernát hágón?
Svájcban bizonyos értelemben még ma is igen érdekes szabályok vonatkoznak az autózásra. Manapság persze ez az egyszerű autósnak nem okoz gondot, de például
Akkor és most: a Szent István Bazilika környéke 1890-ben és napjainkban
A Szent István-bazilika zárókövének elhelyezése 1906-ben történt meg, de a bazilika építéséhez kapcsolódó földmunkák már 1848 februárjában elkezdődtek, és
Amikor repült a király…
Mivel Ferenc József elsőszülött fia, Rudolf trónörökös 1889-ben meghalt, majd Ferenc József unokaöccse, Ferenc Ferdinánd főhercegnek, mint következő
Csepelek a seregben – 2. rész
Miért gondoljuk, hogy a Csepel D344 megjelenése már egy újabb korszak nyitánya a Csepel és a hadsereg kapcsolatában? Nos, ennek igen egyszerű oka van: a
Feladat: 300 tonna százzal! Csúcson: a MÁV 203
Bár nem ez volt a legerősebb mozdony a MÁV gőzmozdony sorozatait tekintve, hiszen a MÁV 601 Gigant maximális, 2950 lőerős teljesítményével nem
Hadikonjunktúra Aradon
Amikor kitört az első világháború, a Monarchia nem rendelkezett elegendő számú teherautóval, a hadsereg igényei messze felülmúlták a kapacitásokat. De volt
A Balaton villamosítása: kábel a tó alatt!
Ebben az esetben sokat nem kell azzal bajlódnunk, hogy hol is lehetünk, de talán érdekesebb is, hogy időben hol vagyunk! 1913-14 során került kiépítésre az