Hírek

KamAZ, a mindentvivő!

A Kámai Autógyár, rövidítve KamAZ (Камский автомобильный завод, azaz Kamszkij avtomobilnij zavod) Oroszország legnagyobb járműgyártó vállalata. Központja a tatárföldi Naberezsnije Cselniben található. Nehéztehergépkocsi-gyártásban a világ 10 legjelentősebb vállalatának egyike, míg dízelmotorgyártásban a világranglista 8. helyét foglalja el. Szép teljesítmény, de van egy, amiben verhetetlennek tűnik, ennek a neve pedig: Dakar! Az 1996 óta megszerezhető 22 Dakar elsőségből 18 a Kamazhoz került…

A 44. Dakaron négy orosz egység indul, a fejlesztések pedig nem álltak le, minden bizonnyal idén is komoly esélyekkel indulnak az elsőségért! A csapatfőnök, Vlagyimir Csagin igen büszke lehet, mert ő maga is hét alkalommal nyerte meg a világ egyik legnehezebb versenyét, de a második legjobb kamazos Nikolaevnek van már négy győzelme!

A most induló négy pilóta közül három már tudja milyen nyerni ott, így pontosan tudják, hogy fegyelmezetten kell készülni, hiszen a legapróbb hiba is megbosszulhatja magát. Miután mára szinte dinasztikus jelleggel működik a csapat – nem apa-fia, hanem tanár-tanítvány értelemben -, és kiforrott technika dolgozik alattuk, nem meglepő, hogy most is az aranyéremre törnek!

Hogy mi tud egy ilyen monstrum? Az alábbi videó jól szemléltetni (pedig ez nem a legújabb verziója a gépnek!):

A mostani felkészülésen készült videót pedig az alábbiakban láthatja a kedves olvasó:

Mint látjuk, az autóversenyzés ezen szakága sem űzhető fizikális felkészülés nélkül, hiszen amikor egy „jópofa” homokdűnén a rásokat elő kell venni a tovább haladáshoz, vagy kereket kell cserélni, nem éppen pár dekás cuccokat kell mozgatni!

Jó, jó, legtöbben – akik még emlékszünk – a következő videóban szereplő narancs Kamazokra emlékezünk, amik ma már igen ódivatúnak tűnnek, de amikor megjelentek Magyarországon, az IFA-k, meg a Zil-ek mellett (a Roburról, Zuk-ról, Niva-ról ne is beszéljünk!), nahát az egy űrugrás volt!

Amilyen űrugrás volt akkoriban ez a gép, olyan űrugrás egy dakaros Kamaz a hétköznapi teherautókhoz mérten! Sok sikert! Persze, ha Tatra-val nyernek (a cseh gyártó a második legtöbb győzelemmel áll), akkor sem keseredünk el, de ahogy az orosz pilóták vágatnak, ahhoz fogható nincs! Na meg az emlékek; a furcsán befelé álló kerekű piros (ami pedig – ma már tudom – igen komoly jelentőségű!) valamiért nem nyerte el annak a gyereknek a tetszését, aki a narancs jószágokért odavolt…

A cikkhez felhasznált forrás: racingline.hu

Ajánlott Cikkek