Hírek

Kínában már épül a szárnyas rakéta, ami 1 óra alatt elér Pekingből New Yorkba!

Pár év múlva, már 2025-ben elvégezhetik az első olyan repülési tesztet, ami egy különlegesen gyors űrjármű hatékonyságát vizsgálná. A berendezést kínai mérnökök fejlesztik. – írja a hvg.hu.

Borítóképen: A világ talán első szárnyas rakétája, a német V-1 (forrás: Imperial War Museum, London (geograph 4108596).jpg via commons.wikimedia.org, szerző: Peter Trimming) – a kép illusztráció!

„Szárnyas rakétát fejlesztünk nagy sebességű, pont-pont szállításra, amely olcsóbb, mint a műholdakat szállító rakéták, és gyorsabb, mint a hagyományos repülőgépek.”

Mondta a Beijing Lingkong Tianxing Technology Co. nevű vállalat képviselője a Yicheng Timesnak adott közelmúltbeli interjújában. Az űrrepülőgép célja, hogy gyors szállítást biztosítson a Föld két helye között a szuborbitális utazás révén, és teljes mértékben újrafelhasználható legyen.

Az ambiciózus terveket az Space Transportation honlapján egy videón mutatja be. Az animáció utasokat mutat be, amint felszállnak egy rakétákkal hajtott szárnyra erősített repülőgépre. Függőleges felszállás után a gép leválik a rakétahajtású szárnyról, és folytatja szuborbitális útját a közel-keleti Dubajba, és függőlegesen landol három, a hátul elhelyezett lábakon.

A Beijing Lingkong Tianxing Technology Co., Ltd., felfedte, hogy a földi teszteket 2023-ra tervezik, az első repülést 2024-ben, a személyzettel pedig 2025-ben. Még ennél is ambiciózusabban tervezik egy globális, orbitális, személyzetes űrjármű tesztrepülését 2030-ra, mondja a vállalat. A Space Transportationt 2018-ban alapították a cég honlapján.

Túl rövid időnek tűnik mindez a fejlesztésre? A tervek nem véletlenül jelentek meg, ugyanis a Space Transportation tavaly augusztusban jelentette be, hogy 46,3 millió dollárt gyűjtött össze hiperszonikus űrrepülőgép-terveihez, és a cég a közelmúltban számos tesztet végzett Tianxing 1 és Tianxing 2 járműveivel. A 10. repülési tesztet január 23-án végezték el, majd egy újabb teszt következett a Tsinghua Egyetemhez tartozó laboratóriummal együttműködve.

A tesztrepülési tevékenységekkel kapcsolatos részletek korlátozottak, valószínűleg a hiperszonikus technológiák hadiipari jelentősége miatt. Azt azért tudni, hogy a China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), Kína fő űrvállalkozója, 2020-ban és 2021-ben rendkívül titkos indítási teszteket végzett a Jiuquan Satellite Launch Centerből származó szuborbitális és orbitális járműveken egy űrrepülőgép-fejlesztési program részeként.

De nem Kína az egyetlen, amely ilyen terveken dolgozik, talán a legnagyobb figyelmet az kapta, hogy a Virgin Galactic teljes személyzettel szuborbitális repülést hajtott végre VSS Unity járművével tavaly júliusban. Ez a küldetés a Virgin Group alapítóját, Richard Bransont vitte, más utasokkal együtt. A múlt héten a Radian Aerospace , a Seattle melletti székhelyű cég bejelentette egy egylépcsős, pályára kerülő újrafelhasználható hordozórakéta tervét, miután lezárta a 27,5 millió dolláros finanszírozási kört.

A kínai CAS Space repülőgépipari vállalat szintén saját szuborbitális turisztikai szolgáltatásait fejleszti, ez egy olyan rendszerű rakétarendszert használ, amelyet Jeff Bezos repülőgép-ipari vállalata, a Blue Origin mutatott be.

Ugye nem gondolja senki, hogy ezek a fejlesztések pusztán a polgári felhasználás okán történnek? Pontosan tudjuk, hogy Bezos és Branson is dolgozik olyan projekteken, ami lényegében a korábbi űrsikló program utáni amerikai űrrepülést hivatott támogatni, a rakétafejlesztések célja pedig nem egyéb, mint az, hogy az Egyesült Államok behozza lemaradását a hiperszonikus fegyverrendszerek terén!

És most úgy tűnik, Kína már a szuborbitális térben is az élre tör, hiszen szakértői számítások szerint a szárnyas rakéta elméletben elérheti akár a 4.184 kilométer/órás sebességet is!

Ajánlott Cikkek