Hírek Magyarok a világban

Kincsem – a szuperautó!

Tegnap írtunk Kincsemről (ITT), a mai napig is csúcstartó csodaparipáról, születésének évfordulója okán. Nem véletlen, hogy most érkezett a hír; szuperautókat gyártó vállalat vette fel a Kincsem nevet, és már be is jelentették, hogy a Kincsen Hyper-GT néven jelenik első autójuk 2023-ben. Nem lesz éppen népautó, hiszen csúcstechnológiát alkalmaznak és a mindössze 54 darabos széria (ennyi versenyen indult, és ennyi győzelmet aratott Kincsem!) is garancia arra, hogy csak kevesek kiváltsága lesz a csúcsgép! Nézzük, mit tudunk a tervekről!

Bak Tibor, Stefan Peller és Karaszi Attila még 2018-ban alapította meg a svájci székhelyű Bak Motors nevű társaságot, ami a blokklánc technológián keresztül érdekelt a Forma-1 világában. Erős kapcsolat van tehát az autósport csúcskategóriájával, így a szakértők szerint négy villanymotor mellett egy nagy fordulatszámú V10-es motor hajtja majd a járművet. A hibrid technológia tehát F-1 gyökerű lesz, ugyanakkor ügyelnek arra, hogy az autó közúti használatra is alkalmas legyen. Ez nem egyszerű feladat, mert a megcélzott kategóriába a belépő olyan 800-900 lóerőnél van, amit biztonságosan a talajra vinni bizony nem egyszerű feladat!

De hogy lehet a nulláról felépíteni egy csúcskategóriás gépet? Vagy rengeteg pénz kell hozzá, vagy nagyon sok pénz és kapcsolatok. A Bak Motors a második utat választotta; Ian Callum – aki a Jaguar-nál sok álomautó formatervezője – kezeire bízták a tervezést, az alapot pedig a sorozatgyártásig soha el nem jutott gázturbinás Jaguar C-X75 adja.

Jaguar C-X75

A svájci székhelyű Bak Motors tehát angol-magyar együttműködésben építi meg az autót, így nem csoda, hogy a budapesti brit nagykövet is örömének adott hangot:

„Külön öröm számomra, hogy az új autómárka születéséhez az elmúlt három évben az Egyesült Királyság budapesti nagykövetségének kereskedelmi osztálya is hozzájárult azáltal, hogy segítette a kapcsolatteremtést és együttműködést a márka alapítója, Bak Tibor és a brit partnercégek között.”

Bak Tibor

Azt tehát már tudjuk, hogy a csúcskategóriás sportautó hozzávetőleg hogyan és miből épül, de a Bak Motors nem csak a „vasat” adja, hanem olyan szolgáltatásokat ad az autó mellé, amire ma még a legnagyobb luxus-gyártók sem képesek. Erről így nyilatkozott Bak Tibor, ügyvezető:

„A digitális technológiák újszerű megközelítése lehetővé teszi számunkra, hogy korlátozások nélkül alkossunk, és az egyént állítsuk a tervezési folyamat középpontjába. Ügyfeleink a személyre szabás olyan új szintjét fogják megtapasztalni, amely korábban nem voltak lehetséges.”

A Kincsem tehát egy olyan új márka, ami a kiemelkedő magyar lovassport valaha volt legeredményesebb versenylováról kapta nevét, de a magyar vonatkozások itt nem érnek véget, hiszen a vállalkozás, és a szellemi háttér is magyar, az angolok pedig a „vasat” adják a közös vállalkozásba. Fontos kiemelni, hogy a vállalkozás nem erre az egy autóra jött létre, hiszen távlati célként egy Helvetia nevű – vélhetően SUV kategóriás – autó építését fogalmazták meg. Ez sem lesz olcsóság, de itt már ezres nagyságrendek szerepelnek a tervekben. Ezen túlmenően pedig a Helvetia is csúcstechnológiákra épül majd, mert mint mondják, a jelenleg piacon lévő modellek az olcsóbb járművek technikáját felhasználva készülnek, de a Bak Motors által fejlesztett típusnál nem kötnek kompromisszumokat, így azoknál vagy fél tonnával könnyebb lesz majd a Helvetia, 2 tonnás saját tömeget céloztak meg.

Mi csak annyit tudunk hozzátenni, hogy a névadóhoz hasonló sikereket kívánunk!

Ajánlott Cikkek