Hírek Vélemény-cikkeink

Magyar cég – nemzetközi sikerek: BioTechUSA

Címlapkép: Budapest, Huszti út 60., BioTechUSA székház

Talán sokan nem tudják, de a BioTechUSA soha nem volt amerikai cég, ahogy szintén magyar alapítású (az utóbbi időkben dél-afrikai tulajdonú) a Scitec Nutrition, melyet most a Lévai Ferenc alapította BioTech felvásárolt. Ezzel egész Európában piacvezetővé lépett elő! Ugye, Magyarországról is meg lehet csinálni? Meg bizony, és a BioTech csak egy a sok közül, történetük azonban példaértékű!

A név onnan ered, hogy a kezdetekben amerikai gyártású étrendkiegészítők forgalmazásával kezdtek, de hamarosan rájöttek, hogy nem a disztribúcióban, hanem a gyártásban van az igazán komoly pénz! Amikor önállósították magukat, felmerült a névváltoztatás lehetősége, de – mivel már akkor jó csengő márkanév volt! – végül úgy döntöttek, a név marad.

2005-ben nyitattak az első hazai üzletek, 2014-re pedig a szadai gyártóbázis is elkészült, így ma ezernél is több munkavállalót foglalkoztatnak világszerte. Piaci pozícióik eddig is kiválóak voltak – amit teljes mértékben önerőből teremtettek meg! -, de a mostani felvásárlással egyértelműen beléptek az iparág legnagyobbjai közé!

Mindezt pedig úgy, hogy a cég mai is családi vállalkozás, hiszen az alapító édesapa most már csak a háttérből figyeli az eseményeket, hiszen két fia, Balázs és Bálint látják el az operatív vezetői feladatokat.

A szadai bázis

A vállalatot a koronavírus okozta válság rosszul érintette, de mint olyan cég, amelyik a saját erejéből, organikus módon épült fel (és nem hitelekre!), elég ütésálló ilyen piaci körülmények között is. Erről így beszél a cégvezető, Lévai Bálint:

“Ha ma kellene indulnunk, valószínűleg külső tőke bevonása nélkül nem menne. A saját piacainkon jól tudtunk fejlődni, jobban, mint nagyon sokan, így megvan a biztonság is, hogy amit megtermeltünk, azt nem viszi el senki.”

Bár a cég immár tőzsde kapujában van, de ez egyáltalán nem prioritás, a többségi tulajdont soha nem tervezik kiengedni kezükből, pedig sokan vannak, akik vevők volnának:

„Pénzügyi és stratégiai befektetőktől egyaránt érkeznek időről időre felvásárlási ajánlatok, de rendre visszautasítják őket.”

Mit üzen számunkra a BioTechUSA? Mi az, amiért úgy gondoltuk, hogy tollat ragadunk, és cikket írunk róluk? Számunkra az üzenet nem más, mint az, hogy az önerőből felépített vállalkozás stabil marad válságos helyzetekben is, meg tudja tartani foglalkoztatottjait, és a válságot még újabb piacok meghódítására, vagy éppen versenytársak felvásárlására is fel tudja használni!

És ne gondoljuk, hogy ez csak egy vállalkozásra igaz! Éppen úgy igaz mindennapi háztartásunkra, de különösen fontosnak tartjuk, hogy bizony az egész ország gazdálkodására nézve is igaznak tartjuk! És – a részletek felsorolása nélkül csak utalunk egy cikkünkre, ami elolvasható ITT azt látjuk manapság, hogy ebbe az irányba haladunk! Persze ez sokaknak nem tetszik…

Ajánlott Cikkek