Hírek

Megint kitört a pánik, magyar vétótól rettegnek! Hogy lesz ebből Európai Egyesült Államok?

Megint pánikszerű félelem uralkodik az Európai Parlamentben, mert attól tartanak, hogy Lengyelország és Magyarország él azzal a minden tagország számára biztosított jogával, hogy megvétózzon egy javaslatot. Bár konkrét nyilatkozatot nem tett az ügyben senki, már előre ördögöt vízionálnak, és persze megint a lengyelek és a magyarok minden rossznak okozói…

A téma a 750 milliárd eurós Next Generation EU nevű program, aminek egy része vissza nem térítendő támogatás, a másik része pedig hitel. Csak emlékeztetőül: Magyarország a hitel részre nem tart igényt, a benyújtott magyar terv mintegy 7,2 milliárd eurós, amit viszont korrupció gyanújára hivatkozva mindeddig nem folyósított az EU.

De kezdjük az elején! A vissza nem térítendő támogatás megtévesztő elnevezés, ugyanis – mint az előterjesztésből kiderül… – az EU, aki hitelfelvétellel biztosítja ehhez a részhez a forrást, nem fog tudni törleszteni, ha nem növeli saját bevételeit, amit – láss csodát! – a tagállamoktól kíván beszedni. Mondjuk ki nyíltan:

A 750 milliárd eurós Next Generation EU nevű program nem támogatás, hanem hitelnyújtás, a hivatalosan hitelnek, és vissza nem térítendő résznek csak a törlesztése történik másként, de valójában hitelről beszélünk mindkét esetben!

Ezt fontos volt tisztázni, hiszen amikor a magyar kormány azt mondja, hogy valójában a teljes program hitel, akkor sokan értetlenkednek, sokan pedig mindenféle idióta teóriákkal állnak elő a tekintetben, hogy a vissza nem térítendőnek nevezett rész miért nem hitel.

Vegyük észre: a hitel az állami költségvetést terhelő hitel, a vissza nem térítendő rész pedig – mint alább bemutatjuk – közvetlenül a lakosságot és a vállalatokat terhelő hitel!

Miből akar saját forrásra szert tenni az EU? Mutatjuk:

  • Uniós kibocsátás-kereskedelem (ETS): a jövőben a kibocsátás-kereskedelem a tengerhasznosítási ágazatra is alkalmazandó lesz, a légi közlekedésben több kibocsátási egységet fognak árverés útján értékesíteni, valamint új rendszer jön létre az épületekre és a közúti közlekedésre vonatkozóan.
  • Karbonvám: ez a nem uniós országok termelőit a termelési folyamataik környezetbarátabbá tételére ösztönzi. A mechanizmus az EU-n belüli szén-dioxid-árnak megfelelő hatású szén-dioxid-vámot vet ki az importra.
  • A nemzetközi társasági adózási keret reformja. 2021. október 8-án több mint 130 ország megállapodott a nemzetközi adózási keret reformjáról: olyan kétpilléres megoldás született az adókikerülés kezelésére, amelynek célja annak biztosítása, hogy a nyereséget ott adóztassák meg, ahol a gazdasági tevékenység folyik és a gazdasági értékteremtés történik.

Ma is vannak saját bevételei az EU-nak, de a fenti javaslati pontok azt mutatják, hogy az eddigiekkel szemben – amikor olyan területeken szedett adót, vagy jutott más bevételhez az EU, ami tényleg nem volt tagállamokhoz rendelhető – most az államok feje fölött átnyúlva közvetlenül az állampolgároktól akar beszedni adókat! De ez csak a koktélcseresznye a tejszínhab tetején, van itt más is!

Magyarország és Lengyelország már korábban ellenérzéseit fejezte ki, mondván, hogy túlzott terhet rak a karbonadó a lakosságra és a gazdaságra azzal, hogy európai szinten egységes adómértéket állapít meg. Ez még akkor is igaz, ha az Unió egyfajta kiegyenlítési mechanizmust is beépített a rendszerbe visszatérítés formájában, mert bizony ebben az esetben is jelentkeznek aterhek, és a szegényebb országok hitelezik az EU-t…

Arról nem is beszélve, hogy ez megint egy olyan eszköz az EU kezében, amivel hatásköreit próbálja kiterjeszteni. Lássuk meg ebben az egészben azt a szándékot, hogy az állampolgárok közvetlen EU általi adóztatása egy lépés az Európai Egyesült Államok irányába!

Ajánlott Cikkek