Magyarság Történelem Történelem Videók

Modern sportautó Magyarországról: Audi TT

Győr, ahol korábban ezerszámra készültek a Rábák, manapság pedig itt van a székhelye a Kravtex-Kühne csoportnak, ami a Volánbusz gépparkjának megújításában jelentős szerepet vállalt, de most egy olyan vállalatról, és annak termékéről lesz szó, ami igencsak fiatalnak számít Magyarországon, azon belül is Győrben!

Borítóképen: A 650.000. Győrben készült Audi TT

Igen, az Audiról van szó, ami a világ legnagyobb motorgyárát építette fel Magyarországon!

Ez a gyár természetesen nem jöhetett volna létre anélkül, hogy a városban ne lett volna már igen komoly hagyománya a gépgyártásnak, azon belül az autógyártásnak, de meg kell jegyezni, hogy az Audu Hungaria Zrt. 100%-ban német tulajdonban van. Hogy mégis miért tekintjük magyarnak (is) az Audi TT nevű sportautót?

Mert 1998-tól egészen 2022-ig Győrben gyártották az Audi TT sportautót, annak motorjával együtt!

Egy első generációs Audi TT

Na várjunk csak, hiszen van ebben a történetben egy kis kanyar – mondhatnák sokan. És igen, van a történetben egy furcsa csavar, ugyanis az Ingolstadtból érkező fényezett karosszériák hosszú utazásuk után érnek Győrbe, aztán itt kerülnek összeszerelésre, és itt történik meg a házasítás (a karosszéria és a motor egybeépítése), azaz Győrből kész autók hagyják el a gyárkaput!

Akkor most ez mitől magyar? Attól, hogy 2019-ben több mint 100 magyarországi szériabeszállítóval áll kapcsolatban a győri Audi és ez a szám azóta csak nőtt!

A második generáció

Az üzemben a folyamatok rendszerére épülő, új, következetes gyártási koncepciót valósítottak meg, melynek jellemzői a rövid anyagszállítási utak, közvetlen folyamatok a komponensek beszállításától a kész gépjármű kiszállításáig 65 munkafolyamatot követően 6 óra elteltével hagyja el az autó a 240 méter hosszú szerelőszalagot, majd feltöltik üzemanyaggal, olajjal.

De van itt még valami! 2022-ben elkészült a 650.000. Audi TT, melyet – bár több generációja is volt 1998 óta – kizárólag Magyarországon gyártottak!

A TT egyébként nem az egyedüli modell, ami Győrben készül, hiszen az A3 Limousine és A3 Cabriolet modellek teljes gyártási folyamata is itt valósul meg, de készül egy manapság igen népszerű kategória, a SUV-khoz tartozó Audi Q3 is.

Mint említettük, a modell több generációt is megélt. Az első 180, vagy 220 lőerős változatban készült, ami akkoriban – és az autó méretéhez és súlyához mérten – igencsak jónak számított, a második generáció viszont már 200, illetve 250 lőerős alapváltozatban készült, a harmadik alapváltozata pedig 360 lőerős…

De ezeken kívül voltak limitált változatok is, amelyek közül talán a már említett 650.000. példányként legyártott modell volt a legerősebb – természetesen a kifejezetten sportcélokra épített változatokat nem beleértve! -, hiszen ennek a gépnek a szerencsés gazdája már kereken 400 lőerővel garázdálkodhat!

A harmadik generáció

A végére csak az a megjegyzésünk maradt, hogy az Audi láthatóan a munkaigényes, és igényes autók gyártását bízza Győrra, ami jól mutatja, hogy a magyar gyár milyen minőségre képes – a motorgyártást nem is említve! -, az pedig, hogy az Audi immár nem csak a gyártást, hanem a fejlesztést is Győrben végzi, azt mutatja, hogy hosszú távra terveznek, és számítanak a magyar szellemi kapacitásokra is!

Igen, van tehát modern sportautó, ami Magyarországon készül – és csakis Magyarországon!

Ajánlott Cikkek