Hírek

Nem csak jelkép: Megnyitották az első közúti hidat Oroszország és Kína között

Blagovescsenszkben megnyitották a teherforgalmat az Amur folyón átívelő első autóhídon, amely az Amur régió fővárosát köti össze a kínai Heihe városával.

Borítóképen: Heihe híd (forrás: youtube, szerző: Ruslan Baisarov, licenc: közkincs) A kép illusztráció

A híd egyelőre csak teherforgalom számára lesz elérhető. Amint Jekaterina Kirejeva, az Amur-régió Külgazdasági Fejlesztési Minisztériumának első helyettese az Interfaxnak kifejtette, a forgalom intenzitása ebben a szakaszban minimális lesz a folyamatos karanténkockázatok miatt. Ráadásul még nem fejeződött be egy állandó ellenőrző pont építése. Teljes üzemben Teljes terhelés esetén a projekt napi 630 kamion, 164 busz és 68 személygépkocsi kiszolgálását biztosítja.

Gondoljunk bele; ez éves szinten 5,5-6 millió tonna áru fuvarozását jelenti!

De! Vlagyimir Oscsepkov, az Orosz Föderáció harbini főkonzulja elmondta, hogy a teherforgalom megnyitása az Oroszország-Kína határon lévő közúti hídon új lendületet ad a két ország gyakorlati együttműködésének számos területének fejlődésének.

Különösen a cseppfolyósított szénhidrogének és más veszélyes áruk Kínába irányuló szállításának jelentős növelésére nyílik lehetőség.

Andrej Denyiszov kínai orosz nagykövet viszont elmondta, hogy a híd üzembe helyezése és a teherforgalom beindítása akár 200 milliárd dollárral is hozzájárul az országok közötti kereskedelem növekedéséhez.

Ez minden bizonnyal így is van, és arról, hogy mit fognak szállítani már az ünnepélyes megnyitó alkalmával kaphattunk ízelítőt, ugyanis megnyitása után az első nyolc orosz jármű szójaolajat szállítottak az Amur régióból Kínába. Kínai oldalról, autógumikkal és elektromos berendezések alkatrészeivel érkeztek Oroszországba a kamionok.

Egy híd nem sok, mondhatnánk, de figyelembe kell venni, hogy a két ország nem éppen felhőtlen korábbi viszonyai közepette egyik fél sem törekedett az összeköttetésre, de az utóbbi években új vasúti összeköttetés is létesült, és a Szibéria Ereje földgázvezeték is üzemelni kezdett.

Ezen túl pedig fontos, hogy a BAM, illetve a Transszibériai vasút további fejlesztése is folyamatban van! Nem kell hozzá nagy fantázia, hogy belássuk, ez a gazdasági kapcsolat mindkét országot erősíti, és hozzájárul a Nyugat hegemóniájának lebontásához.

Nem véletlenül ügyködik tehát Tajvan körül az Egyesült Államok…

Ajánlott Cikkek