Hírek

Osztrák és a Magyar vasúti társaságokkal akarja megjavíttatni vállalhatatlan vasúti kocsijait a román CFR

Közröhejnek teszi ki magát külföldön Románia a lepukkant vasúti hálókocsijaival .A CFR magyarázkodik, szerinte az osztrák és a magyar vasúti társaságnak kell orvosolniuk a kényelmetlenséget.

A belföldön közlekedő fekvőhelyes vasúti kocsik többsége több mint fél évszázada szolgálja a vasúttársaságot, és bár a külföldön megforduló hálókocsik újabbak, rendszeresen felsül velük Románia, ha átlépik a határt. Dan Vîlceanu ideiglenes szállításügyi miniszter egy interpellációra válaszolva kifejtette: nincs arra esély, hogy egyhamar újabbakra cseréljék, úgyhogy azon országok vasúti társaságára hárul a meghibásodott román vasúti szerelvények kicserélése, melyeken ezek áthaladnak.

A panasz Ovidiu Ganțtól, a német kisebbség parlamenti képviselőjétől érkezett a minisztériumhoz, aki szerint

közröhej tárgyát képezik a külföldön közlekedő hálókocsik, mind kinézetük, mind működésképtelenségük miatt.

Télen nincs fűtés, nyáron a légkondicionálás fuccsol be. A belföldiek még siralmasabb állapotban vannak.

A miniszter válaszából kiderül, külföldön a 2007-2008 között, az aradi ASTRA vagongyárban gyártott hálókocsik járnak, ezeken kívül az 1967-ben, az egykori NSZK-ban gyártott, 1991-ben Románia által felvásárolt vagonok érhetőek el, melyeket 2008-2009 között újítottak fel. Belföldön szintén nyugatnémet gyártmányok közlekednek – ezeket 2000-2001 között korszerűsítették. Az elmúlt 11 évben nem kaptak pénzt a központi költségvetésből modernizálásra, a CFR-nek pedig nincs saját kerete erre a célra. Az a kevés pénz, ami a rendelkezésükre állt,  az első- és másodosztályú vagonokra ment el, azokra sem volt elég.

Vîlceanu arra is felhívta a figyelmet, hogy amennyiben egy román vasúti kocsiban nem működik a fűtés vagy a légkondicionálás, a határt átlépve azon ország vasúti társaságának a hatáskörébe tartozik a cseréjük, melyeken a kocsi éppen áthalad. Ha a kürtösi vagy hegyeshalmi átkelőnél meghibásodásik,

a magyar vagy az osztrák vasúti társaság kötelessége, hogy ne engedje tovább a vonatot, amíg meg nem javítják.

Ha ez nem lehetséges a MÁV vagy az OBB saját kocsikat kell biztosítson, vagy esetleg meg kell oldja az érintett utasok áthelyezését.

Értsük tehát úgy, hogy bár Románia képtelen megfelelő körülményeket biztosítani a külföldre tartó hálókocsik utasai számára, elvárja, hogy más országok rendezzék a felmerülő problémákat.

foter.ro

Ajánlott Cikkek