Magyarság Történelem Történelem Videók

Rex: Nem nyomozókutya, moped!

Amikor Egerben – helyesebben Felnémet és Felsőtárkány között a Berva-völgyben – már készültek a Berva mopedek prototípusai, a motor beszállítója, a székesfehérvári Vadásztölténygyár is készített egy prototípust, amivel azt mutatták meg, hogy ők hogyan képzelik kis motorkájuk beépítését egy mopedbe.

Borítóképen: A Rex első prototípusa, 1957

Lehet, hogy akár a gyártás gondolata is felmerült Székesfehérváron, de hivatalosan az volt a célja a Rax névre keresztelt gépezet megalkotására, hogy azt aztán összevessék a Bervával, és az kerüljön gyártásba, amelyiket arra a legalkalmasabbnak találják.

A Rex dimenziói jobban értelmezhetők a csinos hölgy társaságában

A motor tehát azonos volt, mint a jól ismert Bervánál – vagy éppen a Panni esetében:

Sajnos nem tudjuk a pontos technikai részleteket, inkább csak a külső alapján van némi elképzelésünk arról, hogyan teljesíthetett az összehasonlításban a Rex – melyet bemutatása idején úgy kommunikáltak, hogy jön még két másik verziója is -, de a lényeg az, hogy a Berva került gyártásba.

És ez nem volt véletlen…

A Rex a fedélzetről

Miért gondoljuk, hogy volt ott valami elképzelés a motorkerékpár/moped/robogó gyártásra vonatkozóan is? Akkoriban arról is hír volt arról, hogy a fehérváriak egy robogón dolgoznak, amihez egy 125-ös Danuvia motort használtak fel.

Mozgóképen a Berva moped:

Ajánlott Cikkek