Rex: Nem nyomozókutya, moped!
Amikor Egerben – helyesebben Felnémet és Felsőtárkány között a Berva-völgyben – már készültek a Berva mopedek prototípusai, a motor beszállítója, a székesfehérvári Vadásztölténygyár is készített egy prototípust, amivel azt mutatták meg, hogy ők hogyan képzelik kis motorkájuk beépítését egy mopedbe.
Borítóképen: A Rex első prototípusa, 1957
Lehet, hogy akár a gyártás gondolata is felmerült Székesfehérváron, de hivatalosan az volt a célja a Rax névre keresztelt gépezet megalkotására, hogy azt aztán összevessék a Bervával, és az kerüljön gyártásba, amelyiket arra a legalkalmasabbnak találják.
A motor tehát azonos volt, mint a jól ismert Bervánál – vagy éppen a Panni esetében:
Sajnos nem tudjuk a pontos technikai részleteket, inkább csak a külső alapján van némi elképzelésünk arról, hogyan teljesíthetett az összehasonlításban a Rex – melyet bemutatása idején úgy kommunikáltak, hogy jön még két másik verziója is -, de a lényeg az, hogy a Berva került gyártásba.
És ez nem volt véletlen…
Miért gondoljuk, hogy volt ott valami elképzelés a motorkerékpár/moped/robogó gyártásra vonatkozóan is? Akkoriban arról is hír volt arról, hogy a fehérváriak egy robogón dolgoznak, amihez egy 125-ös Danuvia motort használtak fel.
Mozgóképen a Berva moped: