Épített örökség Hírek Magyarság Minden más Sport Sport Történelem Videók

Zemplén Rally: Erőgépek verik fel a történelmi táj csendjét!

Tévedés ne essen, ezt senki nem bánja, hiszen a nagy hagyományokra visszatekintő Zemplén Rally ugyanúgy része a táj adta lehetőségeknek, mint a Kéktúra útvonala, és annak egyik legszebb pontja a Regéci Rákóczi vár! Igen, itt aztán vannak olyan hegyi szakaszok, ahol aztán a gép és az ember bizonyíthat, a kilátogató nézők pedig csodás környezetben élvezhetik a verseny minden pillanatát!

Borítóképen: Mads Østberg a magyar ralibajnokság bajnoka Regécen

A Kéktúra útvonala rengeteg látnivalót kínál, ezzel jutalmazva a vándort a komoly kaptatókért, és meredek lejtőkért melyeket útja során le kell küzdenie. De minden lépés megéri!

Ebbe a környezetbe érkezett meg Regécre a technikai sportok egyik legérdekesebb szakága a rally. Kell mondani, hogy ez a versenyzési forma tekint vissza a legveretesebb múltra? Már korábban is rendeztek ilyen típusú versenyeket, de elsőként az 1911-ben megrendezett Monte-Carlo Rally volt, melyet már mai nevén neveztek el!

A magyar bajnokságot az idei Zemplén Rallyn nyújtott teljesítményével Mads Østberg hódította el. Nagy baj, hogy nem egy kiváló magyar versenyző állt a dobogó legfelső fokára? Természetesen jobban szerettük volna, de az mégis öröm, hogy igen jó kvalitású külföldi versenyzők is rendre megjelennek a megmérettetésen, ez jól mutatja a Zemplén Rally – és általában a magyar ralisport – helyét a világban.

Előfutóként a Vida-Bessenyey páros!

Pedig ezúttal sajnos nem volt EB-futam ez a verseny, mivel tavaly – vélt vagy valós? – hiányosságokat jelzett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), így kivette az európai versenynaptárból… Ez nem jött jól, ugyanakkor a friss hírek szerint az FIA idén elégedett volt a rendezéssel, így minden bizonnyal megkezdődhetnek a tárgyalások a jövő évi EB-futammal kapcsolatban!

Miután mi nem vagyunk szakmai fórum, inkább csak az amatőr műélvező tapasztalatait tudjuk megosztani. Az igaz ugyan, hogy már a ’80-as évektől rendszeresen látogattuk – többek között – a Salgó Rallyt, de mindig inkább az a semmihez nem hasonlítható hangulat ragadott meg, amit csak a Rally tud adni, semmint, hogy a technikai sajátosságok. Miután viszont a látvány számunkra az első, egészen kivételes élmény még ma is a Ladák száguldása!

Hogy miért említettük erősen amatőr mivoltunkat? Mert a rally az a szakág, amihez nem kell érteni (persze szívesen hallgatjuk a szakértőket!), aki először látogat k versenyre minden bizonnyal magával ragadja a hangulat, és a látvány, így mindenkinek csakis ajánlani tudjuk a futamok látogatását!

Ui.:

„Helyi erőként” kissé kifogásoljuk, hogy a Zemplén Rally sajtóanyagaiban, és más információs anyagokba sem találkoztunk Regéc nevének említésével, holott ez a versenyszakasz éppen ezt a település érinti leginkább – hiszen teljes hosszában végigszáguld a mezőny a falun -, míg az anyagokban szereplő más települések csak egyik oldalukon érintettek, másik részeik már etapra esnek, így nem kell lezárni a teljes települést.

Tévedés ne essen, kiváló volt a rendezés, nagyszerű volt a verseny, és a helyi lakosok is nagy lelkesedéssel készültek a verseny napjára, és annak rendje és módja szerint végig szurkolták a napot!

Ajánlott Cikkek